Handelsvilkår hos Jensen Company

Når du handler i webshoppen på www.jensen-company.dk, handler du med:

Jensen Company Herning ApS
Silkeborgvej 88
7400 Herning
Telefonnr.: 97 22 20 88
E-mail: [email protected]

CVR.nr: 35036997
Etableringsår: 2007

Har du spørgsmål:
Kundeservice: 97 22 20 88
E-mail til webshop: [email protected]

Generelt

Vi opbevarer ikke oplysninger om dine ordre på en måde, så du senere kan rekvirere en kopi af ordrebekræftelsen.
Husk derfor altid at gemme ordrebekræftelsen, du modtager på mail.
Du kan altid skrive til os, hvis du ønsker en kopi af din faktura.

Når du foretager et køb, skal du igennem følgende trin.

  1. Vælg varen - tryk køb
  2. Gå til kurv
  3. Tryk på ”Adresse” - udfyld adresse
  4. Udfyld evt. anden leveringsadresse, hvis dette er aktuelt
  5. Bekræft salgs- og leveringsbetingelser
  6. Gå til betaling - Vælg betalingsform og godkend eller afbryd købet
  7. Efter gennemført køb, modtager du en ordrebekræftelse på mail

Husk du altid kan gå tilbage til tidligere trin ved at trykke "Tilbage", hvis du har indtastet forkerte oplysninger. 
Alle priser på hjemmesiden er dagspriser og opdateres løbende.

Du skal ikke være oprettet som bruger for at kunne handle på Jensen-Company.dk

Bestilling

Bestilling af varer sker via vores webshop på www.jensen-company.dk. Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse på bestillingen i din email-indbakke, som også fungerer som kvittering og faktura – og den er samtidig dit garantibevis.

For den endelige bekræftelse af ordren, om den eller de bestilte varer er på lager og for at aftale evt. leverings- / afhentningstidspunkt, vil du blive kontaktet af en af vores medarbejdere, enten pr. telefon eller e-mail.

Alle kontrakter indgås på dansk.

 

Betaling

Alle priser på www.jensen-company.dk er angivet i danske kroner og inkl. 25% moms.

Betaling kan ske via MobilePay og følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, Visa, Maestro, Mastercard, Visa Electron. Der bliver ikke pålagt gebyrer ved køb med kort og MobilePay.

Når du betaler med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-kode.

De oplysninger, du indtaster i forbindelse med dit betalingskort, bliver krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der har adgang til disse. Hverken Jensen Company Herning ApS eller andre har mulighed for at læse dine data.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes fra os.
 

Levering

Når du bestiller varer på www.jensen-company.dk, bliver du bedt om at vælge, om du vil have varen leveret hjem, leveret til pakkeshop, eller du selv afhenter varen i vores butik. Ved afhentning sker det fra vores butik på adressen: Silkeborg 88, 7400 Herning. Vælger du afhentning i butik, vil du modtage mail eller sms, når varen er klar til afhentning. 

Vi leverer til hele Europa. Giv os et kald eller send en mail på [email protected] for forespørgsler. Forsendelse vil ske med billigste fragtmand. Vi tager også gerne mod forespørgsler på engelsk og tysk. 

Leveringen sker normalt inden for 1-5 dage, hvis ikke andet fremgår af hjemmesiden eller andet er aftalt. Leveringstiden vil endvidere kunne forsinkes, hvis varen er udsolgt, ikke fremkommet eller er i restordre hos vores leverandører. Du vil modtage en e-mail eller opringning herom.

Vi fører kantstenslevering, og her bedes du sørge for at fragtmanden let kan komme hen til leveringsstedet. Kantstensleveringer skal kunne sættes på fast underlag og leveres derfor ikke på græs eller grus, da dette kan gå udover varens stand.

Vi anbefaler altid, at du pakker varen ud og tjekker standen med det samme - også hvis den først skal monteres/installeres på et senere tidspunkt. Er der synlige fragtskader på emballagen, anbefaler vi, at du tager billede af emballagen som dokumentation, inden du åbner pakken - læs mere under afsnittet Reklamationsret.

Der hæves ikke penge på din konto, før den dag hvor varen afhentes fra vores lager.

Fri fragt

Hos Jensen-Company benytter vi os af fri fragt, uanset hvilke og hvor mange varer du ønsker*. Lette forsendelser leveres normalt med GLS til en af de mange hundrede pakkeshops i landet. Tunge forsendelser leveres normalt med danske fragtmænd.

Der er gratis fragt i hele Danmark, dog ikke øerne Grønland og Færøerne, så dér gælder de pågældende priser for levering forsat. Til øer uden selvstændigt postnummer og / eller uden fast broforbindelse gælder levering kun til afskibningshavnen. Ordrer, der modtages i weekenden og på helligdage, bliver behandlet førstkommende hverdag. Varer leveres kun på hverdage. I specielle tilfælde kan vi sende i weekenden mod et mindre gebyr - kontakt os gerne herom.

* Fragt til udlandet gælder ikke her. Send en forespørgsel på fragt pris. 

Erhvervs modtagelse

Vi anbefaler erhvervsmodtagelse til din arbejdsplads' adresse, hvis du ikke er hjemme i de normale dagstimer. Dermed kan du være sikker på at få varen med det samme. 

Fortrydelsesret / Returret

Ved køb på www.jensen-company.dk har du altid 30 dages fortrydelsesret på lamper og 14 dage dages fortrydelsesret på øvrige varer. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.

Ønsker du at anvende fortrydelsesretten, skal du altid give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelse herom kan ske på [email protected] ved at medsende fortrydelsesskemaet i bunden af dette dokument, eller ved at udfyldning af formularen her. Derefter kan du nægte modtagelse, eller sende varen retur til: Jensen Company Herning ApS, Silkeborgvej 88, 7400 Herning.

Nogle specialfremstillede produkter (eks. varer produceret på specialmål) kan ikke returneres.

Varens stand, når du sender den tilbage:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, og uden at tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen anses som værende værdiforringet, hvis emballagen er brudt eller skadet.

BEMÆRK: Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde. Da originalemballagen ofte udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen er brudt eller skadet. Husk derfor at pakke varen og dens originalemballage forsvarligt ind til forsendelsen med pap og/eller bobleplast uden at klistre tape o.l. direkte på originalemballagen.

Returnering af din ordre

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14-30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art/størrelse ikke returneres med normal post. Udgifterne for returnering forventes højest at beløbe sig til ca. kr.: 100-300 kr. alt efter varens art.

Korrekt returforsendelse af varen

Manglende eller brudt original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, skal varen returneres i original emballage. Det er vigtigt at varen er pakket forsvarligt ind til returforsendelsen. Husk derfor at pakke varen og dens originalemballage forsvarligt ind til forsendelsen med pap og/eller bobleplast, uden at klistre tape o.l. direkte på den originalemballagen.

Varen skal pakkes forsvarligt ind til returforsendelsen. Det er ikke nok blot at tilbagesende varen i originalemballagen til os. Varen skal pakkes ind med pap og/eller bobleplast omkring, så originalemballagen ikke beskadiges ved returforsendelsen. Pakkelabel påsættes uden på indpakningen, så den fremgår tydeligt, og den må aldrig sættes direkte på originalemballagen, ligesom tape o.l. heller ikke må klistres direkte på originalemballagen. Enhver værdiforringelse som følge af forkert indpakkede returvarer fratrækkes returbeløbet. Hvis du blot sørger for at pakken er pakket i samme stand, som da du modtog den, er du sikker på at varen og originalemballagen er beskyttet korrekt. Kontakt os gerne, hvis du har spørgsmål.

• Pak forsendelsen forsvarligt ind med pap og/eller bobleplast

• Der må ikke klistres tape, pakketape og pakkelabel direkte på originalemballagen

• Placer pakkelabel synligt uden på indpakningen

• Vedlæg ordrenummer og navn, så vi kan finde din ordre i vores system

Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen (Gælder dog ikke ved defekte eller fejlsendte varer). Bemærk: vi accepterer og modtager ikke pakker returneret pr. efterkrav.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ønsker du at anvende fortrydelsesretten, skal varen sendes til følgende adresse: 
Jensen Company
Silkeborgvej 88
7400 Herning
- Husk at vedlægge ordrenummer.

Bemærk: vi accepterer og modtager ikke pakker returneret pr. efterkrav. 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette kan kun ske ved skriftlig aftale.

Reklamationsret – Hvis der er noget galt med varen

Når du handler hos os, er dit køb omfattet af købeloven og mangelreglerne. Det betyder at du kan reklamere over dit produkt i 24 måneder fra den dag, du har modtaget dine varer.

Kontakt os altid pr. mail eller telefon (97 22 20 88) i forbindelse med returnering af en reklamationsvare. Herefter kan du udfylde reklamationsskema - vi opfordrer til, at du altid tager billeder af skaden og emballagen som dokumentation. Gå til reklamationsskema

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Kontakt os inden for rimelig tid

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fragtskader

Når du modtager varen opfordrer vi dig til at tjekke varens emballage. Ser emballagen og varen beskadiget ud anbefaler vi, at du nægter modtagelse af chaufføren. Hvis pakken har en mindre emballageskade, men varen ser ud til at være intakt, bedes du få chaufføren til at tage forbehold, ved at notere det på fragtsedlen. Efterfølgende skal du tage både udvendige og indvendige billeder af skaderne på emballagen, som skal medsendes, når du sender din reklamation til os.

Hvis der er tale om skjulte skader, altså skader der ikke kan konstateres ved leveringen, er det vigtigt, at du ikke tager varen i brug, før vores reklamationsansvarlige har vurderet skaden. Det er også vigtigt, at du gemmer den originale emballage, som dokumentation for at skaden ikke var synlig ved leveringen. Oplever du en skjult skade, bør du kontakte os hurtigst muligt. Skal du først montere din vare om et stykke tid, anbefaler vi derfor, at du med det samme pakker varen ud og tjekker, at den er som forventet.

Sørg for at udfylde skadesformularen korrekt - vi opfordrer til at du tager billeder af skaden som dokumentation. 

Refundering af fragtomkostninger

Hvis din varer stadig er indenfor reklamationsretten, skal du altid kontakte os. Vi tager i fællesskab stilling til, om varen skal afhentes eller kan laves lokalt. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale for fragten, herunder også fragten tilbage til dig efter undersøgelsen. 

Husk altid at sende varen forsvarligt indpakket, helst i den originale emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelsen. Det er vigtigt med en ordentlig indpakning og kvittering, fordi du selv har ansvaret for varen, indtil vores chauffør henter den, eller du har afleveret den til forsendelse. Vi anbefaler at du gemmer postkvitteringer, Track&Trace-numre og lignende. Er varen ikke pakket forsvarligt ind til returnering, kan varens originale reklamationsårsag og -berettigelse ikke vurderes. Da originalemballagen kan være del af produktets værdi, skal denne så vidt muligt returneres sammen med varen.

Kontakt os altid pr. mail eller telefon (97 22 20 88) i forbindelse med returnering.

Persondatapolitik

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (På brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx et websted) ved brugerens næste besøg, at brugeren tidligere har besøgt webstedet, samt evt. historik fra besøget.

På www.Jensen-Company.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies”


Logstatistik:

Logstatistik bruges på Jensen-Company.dk og betyder at et statistik-system opsamler informationer og kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvilke dele af websitet der besøges og forlades mm. Log-statistikken indsamler og opbevarer aldrig oplysninger som navn, adresse, telefon nr. e-mail – det er udelukkende anonyme data der indsamles. Oplysninger, som du opgiver for at foretage et køb, indsamles ikke.

På Jensen-Company.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. 


Personlige oplysninger i forbindelse med et køb

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger
1. Navn
2. Adresse
3. Telefon nr.
4. E-mail

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Fremad opbevarer vi dine oplysninger med henblik på hurtigere at kunne give dig den bedste service i forbindelse med garantisager og fremskaffelse af reservedele. Vi opbevarer i henhold til bogføringsloven dine oplysninger i 5 år, hvorefter du er fri til at bede os om at slette dine oplysninger. Ret henvendelse til [email protected] hvis du ønsker dine oplysninger slettet eller rettet.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. 

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysningerne krypteret. Dog vil de oplysninger, du indtaster i forbindelse med dit betalingskort, blive krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der har adgang til disse. Hverken Jensen Company.dk ApS eller andre har mulighed for at læse dine data. 
 

Personlige oplysninger i forbindelse med kontaktformular, returnering og reklamationer

Læs vores vilkår for udfyldelse af kontaktformularer her


Tilmelding til Nyhedsbrev

Læs vores vilkår for tilmelding til nyhedsbrev her


Generelt

Oplysninger afgivet til www.Jensen-Company.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Jensen-Company.dk ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Jensen-Company.dk ApS via e-mail: [email protected] 

Den dataansvarlige i Jensen-Company.dk ApS er Christoffer Jensen.

Muligheder for at klage

Oplysning om klagemuligheder: Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Tilbage

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 24.02.2020